1.3 Oudheidkamer

De Oudheidkamer is een klein museum in het centrum van Den Burg, gehuisvest in een van de oudste huizen van Texel. Het heeft ook een kleine kruidentuin met geneeskrachtige kruiden.

In de Oudheidkamer staat de tijd stil: de inrichting van het museum concentreert zich rond de periode 1900. De objecten functioneerden ooit allemaal in (voorname) huishoudens ergens op het eiland. De Oudheidkamer bewaart de persoonlijke geschiedenis van de eilanders en geeft deze door. In de komende jaren willen we meer ‘leven’ toevoegen door middel van persoonlijke vertellingen. Hierdoor versterken we de warme, intieme sfeer die de Oudheidkamer heeft.

“Een van de oudste huizen van Texel, authentiek ingericht met mooie spulletjes van Texelaars en met een bijzondere kruidentuin.”